pondělí 15. srpna 2016

Amsterdam 07/2016

Ahoj!

Dnes jsem se rozhodla napsat článek o mém výletě do Nizozemí. Ve článku Places I'd love to travel to jsem se zmínila, že bych se moc ráda podívala do Amsterdamu. Sen se mi splnil a 1. července jsem už nasedala na letadlo.


1. den
Hned poté, co naše letadlo dosedlo na letišti Schiphol jsme se vydali hledat autobus (tedy ne hned poté - nejdříve jsme asi třičtvrtě hodiny hledali východ z letiště, protože nikde nebyla značka EXIT). Asi kolem půl sedmé večer jsme se konečně dostali na hotel a šli si prohlédnout okolí, ale hlavně jsme se stavili na zmzce v BEN&JERRY'S.


2. den
Na dnešek jsme měli naplánované muzea a celkově spíše kulturní procházku po městě. Na jedenáctou hodinu jsme měli lístky do muzea Van Gogha, které nebylo zase až tak zajímavé, jak jsem čekala. Poté jsme se vydali na Bloemenmarkt, což je místní celoroční veletrh květin, kde si můžete pořídit na jaře opravdové květiny a v ostatních ročních obdobích cibulky květin a suvenýry. Po tradičním kafi ve Starbucksu jsme zamířili do Anne Frank Huis, neboli muzea Anny Frankové. Vzhledem k tomu, že se nám sem nepodařili sehnat lístky přes internet, jsme museli vystát obrovskou frontu, ve které jsme čekali asi hodinu a čtvrt.
Poté už jsme se stavili jen v kavárně a procházeli si centrum města podél kanálů. Dala jsem si i za úkol že najdu lavičku z The Fault In Our Stars, což se mi i posléze podařilo.


3. den
V neděli jsme si půjčili kola. Teď byla už jen otázka kam jet. Na tu se ovšem nehledala dlouho odpověď, protože jsem chtěla vidět větrné mlýny. Navštívili jsme tedy jeden v Plantage, který se jmenoval De Gooyer. Tam byla hned vedle kavárna, tak jsme využili toho, že tam můžeme nějakou chvíli posedět a objednali jsme si kafe. No a poté, protože bylo asi ani ne poledne, jsme zamířili ještě na další větrný mlýn Molen Van Sloten & Kuiperij Museum, kde jsme se stavili i na oběd.
Před vrácením kol jsme zajeli do centra, kde jsme měli v plánu ještě nějaké nákupy, ale také kavárnu Blue Amsterdam, která se nachází na střeše jednoho nevýrazného obchodního centra, a máte tam výhled na celé město.
Poté už jsme se jen stavili ve Vondelparku, kde jsme si dali u nějakého stánku předražený kopeček zmrzliny a sedli jsme si u jednoho z jezer (když o tom přemýšlím byly to asi rybníky, ale jezer zní líp). Okolo sedmé jsme vrátili kola a zaplatili si vyhlídkovou loď po kanálech.



4.den
Byl poslední den a v 16:20 nám letělo letadlo. Protože jsme už viděli z města vše, co jsme chtěli vidět, chtěli jsme se vyhnout stresu a jet na letiště hned poté, co si zabalíme kufry a opustíme hotel. Tam jsme dorazili okolo půl jedný a zakotvili ve Starbucksu.


Ještě jako takový dodatek jsem natočila vlog, tak budu ráda za každé shlédnutí :)



A to je konec našeho výletu. Doufám, že se článek líbil a hezký zbytek dne :)